Överst på sidan
  • Ingår licenserna för programvaran Sparx Systems?
    Nej, du måste köpa dina egna Sparx Systems-programvarulicenser och sedan hanterar Dynacore licenserna åt dig som en tjänst.
  • Vilka licenser ska jag köpa?
    För Sparx EA Client rekommenderar vi Corporate floating licenses + Cloud Based EA model repository service från Dynacore, som även inkluderar en tjänst för hantering av floating licenses. För tjänsten Web Publishing krävs en licens från Pro Cloud Server och vi rekommenderar Token Edition till att börja med. För tjänsten Dashboards & Collaboration krävs licensen Prolaborate och vi rekommenderar Prolaborate Growing Teams.
  • Vad är skillnaden mellan Sparx EA "named user" och "floating" licenser?"
    I båda licenstyperna har varje användare sitt eget konto. "Namngiven" innebär att licensen är tilldelad en viss användare och att den inte kan användas av andra användare. "Floating" innebär att de flytande/koncurrenta licensnycklarna finns tillgängliga i en pool och delas ut enligt principen "först till kvarn" och reserveras under sessionen. När alla licenser används måste andra användare vänta på att få tillbaka en licens.
  • Vad är en "token"?"
    Tokens används för integrationer och WebEA-användare. En token tilldelas en integrationspunkt eller en samtidig Web EA-användare. Token edition är en bra start tills du behöver 30-40 tokens per år. Då är Team- eller Enterprise-utgåvorna mer kostnadseffektiva.
  • Var kan jag köpa licenserna?
    Dynacore är en officiell återförsäljare för Sparx Systems och du kan köpa alla dina licenser från oss. Skicka ett e-postmeddelande till oss (order@dynacore.se) så fakturerar vi dig och beställer licenserna åt dig.
  • Hur många dagar tar det att komma igång?
    Den grundläggande installationen görs på en dag. Men eftersom vi behöver interagera med dig och komma överens om säkerhetsinställningar, hämta dina licenser och ibland också migrera ditt befintliga repository tar processen normalt en vecka.
  • Vad behöver ni från oss?
    När du har gjort din beställning behöver vi två saker: dina Sparx -licenser och en lista över IP-adresser för vitlistning för ytterligare säkerhet.
  • Vad består verktyget Sparx av?
    Verktyget består av flera distribuerade delar: Sparx EA-klient och webbgränssnitt (WebEA, Prolaborate) som är anslutna till EA Repository (SQL Server-databas) via applikationsserver (ProCloudServer).
  • Varför är molntjänster bättre?
    Vi tar hand om allt åt dig. Du behöver inte tänka på installation, drift, underhåll, uppgradering, användaråtkomst och felhantering. En Sparx EA-upplevelse utan krångel!
  • Vi har vår egen installation. Varför ska vi överväga Cloud?
    Du sparar pengar och tid. Molnet är mer än 30% billigare (vi kan ge dig en kostnadsberäkning om du behöver detaljerna) och du kan fokusera på din kärnverksamhet.
  • Kan vi ha mer än ett arkiv?
    Ja, du kan ha upp till fem repositorier mot en liten extra avgift per repositorium.
  • Hur kan vi ge våra användare enkel men säker tillgång till Sparx?
    EA Client och WebEA stöder flera autentiseringsmetoder från Basic till Windows & Open ID-autentisering. I Windows-autentisering hämtas användar-ID:n från extern AD och användargrupper synkroniseras med AD Group, vilket gör det möjligt för en modell att lita på ett autentiseringssystem från tredje part för att logga in på en modell och tilldela behörighetsgrupper.
  • Är molntjänsten säker?
    Miljön är säkrad med Sectigo SSL och anslutningen mellan klient och server är en krypterad https-anslutning. Anslutningarnas tillgänglighet och motståndskraft mot attacker säkerställs genom robust AWS-infrastruktur. Databaslagret är helt frikopplat från applikationsserver och webbserver så att varje lager har oberoende säkerhetsmekanismer. Arkitekturen följer de avancerade plattformsvalen med SQL Server för databaser och MS IIS för webbapplikationer.
  • Hur hanterar ni säkerhetskopior?
    Vi kör säkerhetskopior varje natt och lagrar säkerhetskopiorna i två veckor. Kontakta admin@dynacore.se om du behöver återställa en tidigare version i en nödsituation.
  • Vilka är betalningsalternativen?
    Du betalar med månadsfaktura. Vi skickar fakturan den första dagen i månaden och du betalar för hela månaden i förskott. Betalningen förfaller till betalning inom 10 dagar.
  • Hur lägger jag till fler användare?
    Först måste du se till att du har rätt antal licenser. Sedan kan du skicka oss ett e-postmeddelande (order@dynacore.se) med användaruppgifterna: namn, e-postadress och telefonnummer. Vi lägger till användaren samma dag och lägger till användaren på månadsfakturan.
  • Hur mycket kommer molntjänsten att kosta?
    Det beror på vilka tjänster du vill ha. Använd vår priskalkylator för att beräkna kostnaden.
längst ner på sidan